Biuro, w którym chce się żyć, czyli jak urządzić idealną siedzibę firmy

Biuro, w którym chce się żyć, czyli jak urządzić idealną siedzibę firmy

Dobrze urządzona siedziba firmy to nie tylko komfort pracy, ale również jej większa wydajność. Zapewnienie pracownikom odpowiednich warunków jest kluczowe dla ich efektywności i zadowolenia, a to bezpośrednio przekłada się na zysk. Podpowiemy więc, jak urządzić biuro idealne.

Cechy biura doskonałego

Urządzając biuro, warto zacząć od przemyślenia jego funkcji. Trzeba wiedzieć, ile będzie stanowisk pracy, jak duży musi być gabinet szefa i gdzie będzie się prowadziło rozmowy z klientami.

Siedziba firmy ma bowiem nie tylko funkcję utylitarną, ale i reprezentacyjną. Obszary, do których dostęp będą mieli klienci czy podwykonawcy powinny być wizytówką pokazującą przedsiębiorstwo w jak najlepszym świetle.

Jednak wygląd to nie wszystko. Dobrze urządzone biuro jest przede wszystkim funkcjonalnym i ergonomicznym miejscem pracy, w którym każdy element ma wspierać działania pracowników. To właśnie połączenie funkcjonalności z estetycznym wystrojem jest kluczem do sukcesu.

Wybór mebli do gabinetu szefa

Meble gabinetowe

Jednym z kluczowych pomieszczeń w firmie jest gabinet szefa. To miejsce, w którym podejmowane są decyzje na temat działań organizacji i jej przyszłości. Tutaj też często przyjmuje się najważniejszych gości i prowadzi rozmowy z pracownikami. gabinet powinien więc być najbardziej reprezentacyjną częścią biura, oczywiście przy zachowaniu wysokiej funkcjonalności.

Wybierając meble gabinetowe, warto postawić na te o mocnym, masywnym wyglądzie. Dodają one wnętrzu powagi, pewnej solidności, a przede wszystkim elegancji. Doskonałym przykładem jest biurko CUBE z intarsją. To porządny mebel, który sprawia wrażenie mocno osadzonego w podłodze. Jego reprezentacyjny charakter jest od razu widoczny, a siedząca za nim osoba natychmiast wzbudza szacunek i zaufanie.

Do biurka dobrać można praktyczny kontener z trzema szufladami. Będzie idealny na dokumenty i przybory biurowe, które trzeba mieć pod ręką. Zaletą kontenera jest to, że nie jest mocowany do biurka na stałe, można go więc ustawić dowolnie, w zależności od własnych potrzeb.

Świetnym uzupełnieniem tej aranżacji będzie elegancka biblioteka z kolekcji CUBE. Wyglądem koresponduje z biurkiem, tworząc spójny i bardzo luksusowy wygląd. Jej ogromną zaletą jest również funkcjonalność. Przeszklone gabloty są świetnym miejscem na branżowe czasopisma i książki, akta lub dekoracje. Znajdujące się poniżej zamykane szafki pomieszczą natomiast wszystko to, co nie ma reprezentacyjnego charakteru i powinno być schowane.

Biblioteka dostępna jest w trzech wymiarach i dwóch kolorach, bez problemu można ją więc dopasować do kubatury pomieszczenia i reszty wystroju. Dostępne są również uchwyty z kryształami Swarovskiego, które wprowadzą dodatkowy blaski i jeszcze bardziej podbiją ekskluzywną atmosferę.

Uzupełnieniem wyposażenia może być ława CUBE z intarsją, która doskonale wpiszę się w to wnętrze. Wraz z elegancką sofą lub fotelami będzie miejscem na mniej formalne rozmowy z klientami i pracownikami.

Idealne stanowiska dla pracowników

Ergonomiczne, wygodne, wspomagające koncentrację i inspirujące — takie powinny być stanowiska dla pracowników. Nieważne przy tym, czy organizujemy je w boksach, czy w przestrzeni otwartej. Mają dawać pracownikowi poczucie komfortu i ułatwiać mu wykonywanie przydzielonych zadań.

Niezbędne każdemu pracownikowi jest oczywiście biurko. Świetnie sprawdzi się prosty, ale elegancki model PORTO o nowoczesnym designie. To funkcjonalne biurko wyposażono w kontener z pojemnymi szufladami, który pomieści wszystkie niezbędne przybory i narzędzia biurowe.

Istotne będzie także odpowiednie krzesło, na którym będzie się wygodnie siedziało podczas długich godzin spędzonych w pracy. Naszym zdaniem najlepszy będzie obrotowy model EKWADOR lub miękkie krzesło TAMIZA.

Dopełnieniem pomieszczenia dla pracowników mogą być regały LUGO idealnie nadające się do organizacji teczek, akt i innych biurowych papierów.

Strefa relaksu w firmie

Strefa relaksu w firmie

Praca to nie wszystko. Obecnie właściwie każda firma oferuje swoim pracownikom miejsce do relaksu, odpoczynku i zebrania myśli. Organizacja takiej strefy lub całego pomieszczenia w firmie to doskonały pomysł, który poprawi morale i doskonale wpłynie na produktywność.

Zacząć warto od wygodnego miejsca do wypoczynku — sofa SYDNEY z pasującymi do niej fotelami będą idealnym wyborem. Do tego przyda się stolik kawowy. Dobrym wyborem będzie model LIFT z podnoszonymi blatami. Można go w łatwy sposób przekształcić w wygodne biurko, co da nam dodatkowe stanowisko pracy. W sam raz, kiedy na pracownika spłynie inspiracja podczas przerwy na kawę.

Świetnym pomysłem, stosowanym obecnie na całym świecie, jest również zapewnienie pracownikom rozrywki i zabawy, którą można podjąć samodzielnie lub ze współpracownikami. Z tego względu w strefie relaksu doskonale sprawdzi się stół bilardowy. To elegancka gra, która świetnie kształtuje koncentrację i precyzję działania.

Jeśli wolimy bardziej dynamiczne rozrywki, idealnym wyborem będzie nakładany na stół blat nakrywający do tenisa stołowego. Gra w ping-ponga to świetny sposób na rozładowanie emocji i wyżycie się w zdrowej rywalizacji, a to zredukuje napięcie i konflikty między pracownikami.

Wyposażenie warto uzupełnić o praktyczną komodę dobraną do wystroju. Na blacie postawić można ekspres do kawy, który jest niezbędny w każdym biurze. Szafki i szuflady będą natomiast idealne na niezbędne wyposażenie — szklanki i kubki, serwetki, sztućce itp.

Dobrze urządzona strefa relaksu w firmie sprawi, że pracownicy z ochotą będą przychodzili do biura i nawet nadgodziny nie będą im straszne. Możliwość choćby krótkiego odpoczynku poza stanowiskiem pracy pozwoli szybciej zregenerować siły, a partia bilarda czy tenisa stołowego doda wigoru i pobudzi szare komórki.